vrijdag 6 oktober 2017

Bofkont


Laatst sprak ik met Jet over dingen,
waar je blij van wordt of dankbaar voor bent.
Sommige mensen hebben moeite ze te vinden.
Ik merk, dat ik alleen al blij word van de wetenschap,
dat ik ongelooflijk veel redenen kan noemen.
Hier zijn er al negen op een dag!





















In de categorie liedjes, spreekwoorden en gezegden hebben we deze keer:

🎵...hebben ze dan geen mooie veren...🎶
Een hondenneus hebben
...kat in de zak ... 
En... Een graantje mee willen pikken


Het regende.
Ik schoof de stoel voor het raam en nam mijn schilderij op schoot.
Buiten en binnen stippelde het.
Ik voel, dat het stralen twee kanten op gaat.
Van buiten naar binnen.
Van binnen naar buiten.
Heftig, intens en fel.
Veel, zacht en helder.

Het lijkt op het vertalen van wat ik ervaar.
 "Vol verhalen" ligt nu bij de drukker.
De verwachte datum van de levering van de 50 exemplaren is 17 oktober!