vrijdag 15 juli 2016

Huh?



Maandag keek ik in de waterput van nummer 5 om de hoofdkraan open te draaien.
Dat doe ik regelmatig, want de waterleiding is stuk.
Alleen de afgelopen week niet, omdat ik er niet was.


Wat ligt daar nou?
Na een moment van verbouwereerd onderzoeken, blijkt het een egel.
Hij komt hij daar nou?


Hoe lang heeft hij er gelegen?
Leeft hij nog?
En nogmaals... Waar komt hij vandaan?
Ik heb de week ervoor een egel zien en horen scharrelen naast de caravan.
Maar hoe komt hij eronder? En vooral: Hier in de put?


Ik voel, wanneer ik zijn stekels aai, dat hij nog leeft.
Ik pak het bolletje op en leg het in de tuin.


Wanneer ik met Heike terugkom, ligt hij niet meer onder de struik.
Later doen we een bakkie buiten. 
"Juliette, schau mal!" roept Heike, want daar scharrelt hij weer tevoorschijn.
Dat was voor korte duur, 
want hij sprintte weg op het moment, dat ik het op de foto wilde zetten...