dinsdag 8 augustus 2017

Vormend


Ik zit boven achter de laptop.
Ik kijk uit op Juliette-kleuren (roze en oranje) op de vensterbank 
en -belicht door de lamp van spaps hand- 
de zwartwit-foto, die Sjiep van me genomen heeft.
Grappig, hoe het beeld van nu daar doorheen komt.
Zo fijn om mijn foto's weer te kunnen bekijken.
Gewoon te kunnen bladeren door de boeken...
met uitzicht op zee door spap, Sjiep en mij.
Gisteren was een dag om te stippelen.
Ik zag het licht! Hahaha... 
Dezelfde lichtinval als op nummer 7 bij de dissel... 
Magisch... Om zo een andere wereld in te stappen!
Ik was in ieder geval de hele dag overal en nergens, vroeger, nu en later...
In "Stralen" en "Zonnig"... Heerlijk!
Intussen was mijn vriendje in het achterhuis bezig met de voorbereidingen voor het stucwerk.
Straks ga ik weer naar smam.
Na het leggen van Sjieps vloerbedekking in haar slaapkamer,
gaan we verder in de studeerkamer.
Met het schilderen en het leggen van de vloerbedekking 
geven we de herinneringen aan de Verhoeven-mannen 
letterlijk een nieuwe plek met een ander licht. Hier en nu...

Tenminste... Zo meteen... over een paar uur...