woensdag 21 september 2016

Zomaar een dinsdag, of... ?


Soms word ik wakker met een gevoel van verwachting... Dit is zo'n dag, waarop ik voel, dat er van alles kan gebeuren.
Ik laat Shiva uit en vind een ieniemienie wit veertje, dat ik bij de drie eerder gevonden veertjes in het hoesje van mijn mobieltje stop.
Na het verzorgen van de beestenboel op nummer 37 stap ik, zoals bijna elke dinsdag, in de auto naar Giersbergen.

Daar aangekomen krijg ik een berichtje van de vijfde Boekwinkeltjes.nl-beheerder. Hij heeft ook niet het exemplaar van smam, 
maar het feit, dat alle beheerders gekeken en geantwoord hebben, maakt, dat niet alleen Sjiep zoekt, 
maar dat er nu meer ogen uitkijken naar het diamanten prinsesje.




Dan word ik helemaal blij van zon in de zomer-asters voor het raam...

Ik zit op een stoel onder het afdak voor nummer 5 en kijk naar de plek, waar het blauwe tuinsetje van mevrouw Eekels staat. 
Een prachtplaatje! "Wat een heerlijke plek om zo meteen punaise te gaan poetsen", denk ik. 
Het voelt of deze plek, nummer 5, steeds groter wordt de laatste tijd. Of is het de ruimte in mij, die ik voel? 

Ik schrijf in mijn groene schrift, waarin ik de tien kaarten van mijn Keltisch Kruis ontdek. De ene verbinding na de andere ontstaat. 
Waar ik eerst een wazig beeld had, wanneer ik mijn blauwdrukken over elkaar heen schoof, zie ik nu een helder plaatje!


 Tegelijkertijd zie ik een roodborstje, dat aan de andere kant van het raam tikt.
Het komt zelf niet meer achter de zeven godinnen vandaan, dus help ik hem een handje door hem met een handdoek op te pakken. 
Hij (of zij) schudt de veren en vliegt weg.


Wanneer ik weer naar het toilet ga, ben ik opnieuw zo ontzettend blij met mijn vriendje!
Ik hoef niet meer de put in om de hoofdkraan open en dicht te draaien, want hij heeft het t-stuk door een knie vervangen. 
(Ik leer steeds meer klussenman-termen) 
De douche wordt toch afgebroken, dus heeft hij de boosdoener van het weglopend water al afgesloten. 



"Zeg het met bloemen
 op zo'n dag als vandaag"
Wat een prachtige bos 
vol stralende zonnen! 
(of niet Jessica?)

Horoscoop, numerologie, enneagram, Aura Soma, Puur jij!, Maya wijsheid (op chronologische volgorde) 
vallen precies samen op deze dag op de muziek van de Mathilda en Erikclub. 





Afbeeldingsresultaat voor prentenboek: maar ... je bent een dichter! ik weet het

"Frederick, je bent een dichter!" 
"Ik weet het."

Is de laatste zin in dit gave prentenboek.

Nù, na deze -voor mij- indrukwekkende dag, herinner ik me weer helemaal, waarom het einde mij zo raakt:
Ik ben een schrijver... 

Tot de volgende!