dinsdag 1 september 2015

En dat is één...


Wat gaaf... Ik kom iets op mijn pad tegen en voel: 
"Dat is spannend, daar wil ik aan meedoen!" 
Toch duurt het even, voor ik me aanmeld, 
want ik denk: "Durf ik dat wel?"

En dan komt de eerste opdracht van Maaike. 
"Maak een lijst met minimaal 25 positieve punten, 
die andere mensen krijgen, 
als ze bij jou klant worden, of iets van jou kopen."

25 positieve punten... 

Meteen zie ik een beeld met de verhalenboom voor me en ga aan het schrijven. 
Intussen hoor ik de tv op de achtergrond, 
zitten de poezen en de hond dicht bij me 
en hoor ik pingels van app-jes en fb-berichtjes,
die me normaal gesproken afleiden en vaak irriteren.

Maar nu... niets van dat alles...
Ik ben bezig met iets wat me raakt. 
Iets, waar ik intens blij van word en waarvan ik wéét, dat het me verder gaat helpen.

En dan zie ik niet 25, maar 34 positieve punten op het papier voor me.

En jij nu ook.